Szívmelengető dolog történt a Lipóti pékségben. Egy férfinek nem volt elég pénze a kenyérre, ekkor egy férfi odalépett hozzá..

Az alábbiak tegnap történtek, délután két óra körül a Széchenyi téri Lipóti Pékség és Tejeskávézó Szegedben.
- Jó napot kívánok! Azt a kisebb csomag kenyeret kérem! - mutat rá a kedvező árú kenyerek között az egyikre egy középkorú férfi.
A fiatal, szőke, hosszú hajú eladólány mosolyogva visszaköszön, kiveszi a becsomagolt kenyeret, ráteszi a mérlegre és közli az árat.
- Nincs annyi pénzem - mondja szomorkásan a férfi. - Kérem, keressen egy kisebbet - teszi hozzá.

Hirdetés

Ekkor egy középkorú férfi alig láthatóan int az eladónak, aki kérdően ránéz, majd bólint. Hogy mire, azt nem hallottam, de kiderült.
- Sajnos ez a legkisebb - fordul ismét az eladó a kenyeret venni akaró férfi felé, és már még jobban mosolyog, mint az imént. - Vegye csak el a kenyeret! Mennyi pénze van? Ami hiányzik, kiegészítik.
A férfi elveszi a kenyeret, közben magában "összerakja" a történteket, ahogy én is, mások is, és a középkorú férfi felé fordul:
- Köszönöm. Nagyon köszönöm - hálálkodik jól érthetően.
- Nincs mit megköszönnie - mondja a segítséget nyújtó férfi már-már szégyenlősen, és sietősen odébb áll.
(Nem baj, ha nem teszitek ki, nekem már az is öröm volt, hogy láttam, hallottam és megírtam)
Aki látta, hallotta és megírta: Irén Gál.



Hirdetés

Hirdetés