Az igazság a kutyához mentőket hívó esetről. A média megint hazudik !


OMSZ Helikopteres kutyamentés , avagy mi miatt szidtok gyászoló gazdákat...
Sziasztok!
Kezdjük ott az egészet , hogy amit most olvastok abban szenzációhajhászás és médiaérdek nincs. Azért írom le mindezt mert mélységesen elszomorít az amivel vádoljátok , mocskoljátok azokat az embereket akik sokkos állapotukban , kétségbeesésükben segítséget kértek.

Hirdetés
Az egész ott kezdődött , hogy a párom szülinapja alkalmából elmentünk Délegyházára kempingezni , az egyik kedvenc helyünkre , ahol kijelölt KUTYÁS STRAND van! Kevés ilyen hely van , becsülni kell azt is ami megadatik , még akkor is ha messze van mindentől (ennek később jelentősége lesz [még a Kopaszi-gát-on is betiltották, kösz...]).
Kora délután volt , szeles , de napos idővel , kivittük mind a két kutyánkat a partra , a kicsi még sosem úszott , de a nagyobbik kiválóan tud. A tragikusan meghalt kutyus gazdáival még beszélgettünk is , mert úgy tűnt a világ legédesebb kutyusa az övéké , aki egyébként a híreszteléssel ellentétben abszolút nem boxer. Kisebb termetű , zömökebb , de mint megtudtuk szeretett és tudott is úszni!
Mi az eseménytől kb 10-15 méterre voltuk mellig érő vízben a mieinkkel , a kutyus a parttól kb 8 méterre , a gazdája kb 2 méterre a kutyustól. Még szóltam is a páromnak , hogy nézze , ugyan úgy bukik szegény kutyus mint nekünk a kisebbik , de ahogy kimondtam láttam , hogy ott már baj van!
Ilyenkor nem tudom ki , hogy reagálja le a helyzetet , engem hajt a szívem , tehát egy pillanatot nem gondolkoztam , rúgtam le a papucsot magamról (kavicsos a part így mezitláb nagyon rossz bent lenni) és indultam , hogy felrántom a vízfelszínre. Gondoltam prüszköl kettőt , aztán mindenki mosolyog. Mikor odaértem (nekem egy pillanatnak tűnt) , a gazdája már próbálta felhúzni a kutyus , aki egy hullámot kapott az arcába miközben esze ágában nem volt elengedni a kedvenc játékát , a labdáját. Akkor szembesültem vele , hogy bár máshol a parttól ilyen távolságban simán derékig ér a víz , ott pont abszolút nem ér le a lábam. Megpróbáltam szegényt felrántani a felszínre , de azonnal visszabukott a víz alá , mozdulatlanul (ennyit a lebegésről amit sok helyen hallottunk... ember , ha lebegett volna akkor a felszínen van , kap levegőt!) és nehéz kimondani , de akkor már élettelennek tűnve. Nem vagyok életmentő , még az úszásom sem igazán stabil , maximum csak gyors... a lábát tudtam megfogni és minden erőmet összeszedve megindultunk kifelé. Mindeközben megjelent a rosszul(tanuló fázisban) úszó kutyusunk mellettem , már csak ő hiányzott , aholmár kiért a fejem a vízből ott elkaptam és kidobtam a sekély vízbe. A fuldokló kutyust a partra érés pillanatában lefelé fordítottam és elkezdtem paskolni , jöjjön ki aminek kell. Meg sem fordult a fejemben , hogy nem csak felköhög és mosolygunk tovább. De sajnos nem. A parton letettem a kutyust és elkezdtem lélegeztetni , eközben a gazdi kijött a vízből , majd a másik gazda is odarohant. Nem volt reakció , nem éreztünk rajta szívdobbanást , így a szívmasszázst is elkezdtük. Nem tudjátok elképzelni mennyire nehéz , ezt nem degradálásból írom , én sem tudtam elképzelni , a filmekben ez csak egy rutin feladat , még az elsősegély tanfolyamon se volt semmi extra , de helyzetben... Úristen...
Közben a párom kivonszolta az enyémeket a partra , ők csak a felhajtást érzik , nem tudják , hogy baj van , tehát lábatlankodtak össze vissza. Kiabált , hogy valaki tud-e segíteni újraélesztésben , egy pár azonnal ugrott és segített , külön köszönet nekik , mert nekem begörcsölt a lábam és a hátam , a gazdák pedig próbáltak beszélni a kutyájukhoz , sírtak , nagyon kellett valaki aki hideg fejjel tud segíteni.
Valaki felhívott egy állatovost akit utána ki is hangosítottak (párom fejből tudja a Nagytétényi állatkórház telefonszámát , lehet ők voltak , elnézést ha durván kiabáltam volna) , próbáltak segíteni baromi hosszú perceken át , de a kutyus orrán át nem tudtam befújni semmi levegőt , nem tudom miért , a száján át ment és a szívmasszázs közben jött is ki belőle víz , tehát sikerült a tüdejébe fújni.
25-30 perce küzdöttünk összesen 5-en , a gazdák , a pár akik odajöttek segíteni és én. A párom eközben elrakta a faházba a kutyáinkat , ezzel könnyítve a helyzetet. Ekkor hívta ki egy nő a mentőket (104). Pontosan nem hallottam , hogy mit mondott , nem is igazán tudtam erre figyelni , volt fontosabb dolgom is , de azt hallottam , hogy segítséget kér! NEM MENTŐHELIKOPTERES MENTÉST! Segítséget! Tudjátok mi a különbség közte? Cirka 1-1.2millió forint...
A baj csak az volt ezzel , hogy a délegyházi tavak mindentől piszok messze vannak!

Hirdetés
Partrahúzás után 35-40 perccel érkezett meg a helikopter. A szemünknek sem hittünk! Egyrészt gyorsak voltak , másrészt meg egy HELIKOPTER??? Rohantak a mentők , majd mikör meglátták , hogy igen , ez bizony egy kutya , valaki családtagja , akkor meglepődve , de odamentek és megpróbáltak segíteni. Persze semmi eszközük nem passzolt , de próbáltak neki oxigént adni és pumpálni , de nagyon gyorsan kiderült , hogy már mind hiába. A kutyus addigra mereven feküdt. A mentősök 5-6 percet töltöttek a kutyussal , igazából szerintem már csak a gazda megnyugtatása végett , mert ott már mi , akik nem a gazdái voltunk , tudtuk , hogy elvesztettük. Tudtuk , hogy elbuktunk... Mert nem csinál egy hírportál sem olyan cikket amiben ilyen helyzet megoldására adnának tippeket , mert ilyenről a tv-ben szó sincs , azért mert húzzuk-halasztjuk , hogy tizenpárezerért elmenjünk egy kutya újraélesztési tanfolyamra , amin ugyan ennyire specifikus eset nemigen kerül szóba , de mégis talán segít!
Még odamentem a mentősökhöz megkérdezni , hogy van-e értelme tovább küzdeni... Már nem volt , el is mondta , abszolút normálisak voltak , megértették és átlátták a helyzetet. Őszinte köszönet érte , hogy nem csak elfordultak!
A gazdák a mentősök távozása közben is még ott ültek a kutya mellett és próbálták pumpálni szegényt.
Aki ilyet nem élt még át az nem ítélkezhet , egyszerűen emberileg nem teheti meg! Elengedni azt aki a legjobban szeret a világon , elengedni azt akit talán a legjobban szerettél a világon... egyszerűen nem lehet!
Igen, mi, akik nem a gazdái voltunk annak a kutyusnak tudtuk , hogy az omsz kihívása nem helyes , de aki a családtagját veszti el annak nem a segítő szerv , csak a segítség számít!
Egy pillanatig nem merült fel , hogy a gazdák tiszta tudattal hívták ki a mentőket , szándékos félrevezetéssel! Azért hívták mert már mindenki más elbukott! Azért hívták , hogy valaki segítsen!
A mentősök távozása közben egy kis fehér kutyusos nő veszett össze a mentősökkel , nem pedig a gazdák! Egy bámészkodó , ha úgy tetszik katasztrófa túrista... Mégis ezt is a gazdákra próbálták húzni! A gazdák a kutyájuk mellett zokogtak és pumpálták szerencsétlent! Erejük nem lett volna összeveszni a mentősökkel!
Nem tudom bármit tehettünk volna-e másképp , azóta is ezen rágódunk , ott helyben egyszerűen nem tudtuk mit lehetne még tenni...
Mind fizikálisan , mind pedig lelkileg egy olyan megterhelő dologról beszélünk amit nem tudtok átérezni egy tv interjú nézése közben , egy cikk olvasásával , vagy hallásból! Nem pocskondiázásra van szükség ilyenkor! A gazdáknak ez a felhajtás most semmi jót nem eredményez , a gyász időszakában senkit sem volna szabad ilyen negatív fennhanggal bírálni!
Azok akik messziről bámészkodtak... Hát ne haragudjatok , de ez számomra elfogadhatatlan! Ha csak a telefont tartottátok volna kihangosítás közben már azzal előrébb vagyunk!
A kavicson térdepléstől vérfoltosak a térdeim , ha többször tudunk váltani lélegeztetés közben , mert egyikünknek nem a telefonnal kell foglalkoznia akkor most ez nem lenne...
A média felkapta az esetet , pedig ha tényleg hasznos dolgot akarnának tenni akkor ideje volna életmentő videókat közzé tenni! Mi másnap vettünk egy mentőmellényt a rosszul úszó kutyánknak , talán inkább ezt a terméket mutathatnák be!
Kedves MÉDIA!
Nem szeretném ha elővennétek! Leírtam mindent (felhasználása engedélyhez kötött!) , többet egyrészt nem szeretnék , másrészt nem tudnék mondani!
Őszinte részvétem a gazdáknak! Remélem fel tudjátok dolgozni az eseményeket és remélem nem kerültök komoly bajba egy sokkos állapotban hozott döntés miatt!
Üdv, Zoli

Hirdetés