Ezt a domborművet az én nagypapám készítette, és elrejtett rajta 3 rejtvényt az utókornak. Most megfejtettem

Pár hónapja Szegeden jártam továbbképzésen és ellátogattam Nagypapám domborművéhez, ami az orvosi koli falát díszíti. Mikor meséltem a többieknek, hogy ki is készítette az alkotást, egy ott lakó leendő kollegina leszólított és feltett egy furcsa kérdést: direkt van-e rosszul írva a papaverin képlete?

Hirdetés
Mert minden kémia vizsgára készülő megnézi és megállapítja, hogy nem jó. 

Nagyon meglepett, mert tudom, hogy Papa sok utalást szokott elrejteni a műveiben, de hogy hibázott volna, azt nem hittem (persze utána kellett néznem a képletnek, fejből már nem ment  ). 
Ezek után meg is kértem Őt, meséljen kicsit a domborműről. 
Szóval először is, amit már magamtól megírhatok, és tisztázni is szeretnék, hogy a képlet helyes! Esetleg más formában van felírva, mint ahogy azt tanultátok, de minden atom a helyén van (hogy vizsgáztok így le?! .

Továbbá egy pár plusz infó a domborműről: 
Papám a felkérést a mű elkészítésére nemsokkal azután kapta, hogy Christiaan Barnard végrehajtotta a világ első sikeres szívátültetését, ezért ez lett az alkotás központi eleme. Ha az egészet messziről nézzük is egy nagy szív-alak formázódik ki. A "szív-alak" két szárát a gyógyszerészet (balra a nőalakkal) és az orvoslás (jobb oldalon a férfivel) története, fejlődése adja: Egyiptomtól kezdve az anatómián át a neuronokig és a szívtranszplantációig. Azért is a papaverin került fel a műre (mellette a mákgumók, utalva az ópiát eredetére), mert akkoriban előszeretettel használták szívgyógyszerként. 

Hirdetés
Bal alul a szárnyas oroszlán az egészséges életet őrzi az egyiptomi mitológia szerint. 
Középen alul a tojásforma az élet folyamatosságára utal, tőle jobbra a kígyó a mindig megújuló (ahogy leveti bőrét) rosszat jelképezi, utalva ezzel az orvostudomány kihívásaira. 
Röviden ennyi, köszönöm, hogy elolvastad!

Hirdetés