Piszkálni kezdték a törékeny kislányt a metrón, egy férfi így szólt: " Akkor is bántanátok, ha egy megtermett roma lenne? "

Budapest, Keleti, 4-es metró, este fél 11 körül, még kb 2 perc az indulásig...
12 órás munka után az embernek néha jólesik a sör. Szerintem ezzel nem vagyok egyedül.
Éppen mentem haza(munkából), és úgy adódott, hogy a metró előtt nem fogyott el a sör az üvegből, kidobni nem akartam, ezért fogtam magam és az üveggel együtt sétáltam le a metróba. Fejemből alig láttam ki, olyan fáradt voltam. Nem akartam mást, csak hazajutni, letusolni és bedőlni az ágyba.

Hirdetés
Barátnőm mellet ülve elbambultam és az üveg sörről eszembe jutott egy régebbi történet, amikor szintén ugyanígy munka után egyszer villamoson beszólt egy nénike, miszerint "ezek a mai fiatalok mennyire szégyentelenek, hogy sört hoznak magukkal a villamosra". Megjegyzem, akkor az üveg ki sem volt nyitva.
Elmosolyodtam, majd elmeséltem ezt a rövid kis történetet a mellettem ülőnek, ám választ nem tőle kaptam, hanem egy szemben ülő hölgy... izé nőtől.
- Igaza volt a néninek! Nem lenne szabad inni a járműn - nézett feltűnően a kezemben lévő sörösüvegre.

Hirdetés
Első meglepetésemben csak rápislogtam, majd elmosolyodva ennyit kérdeztem tőle.:
- Látta, ahogy beleiszom?
Természetesen nem ittam belőle. Csak lehoztam magammal, mert nem akartam kidobni. TUDOM, HOGY NEM SZABAD INNI A TÖMEGKÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖKÖN.
Csak csóri voltam, és nem tudtam meginni indulásig a maradékot...
- Hát nem, de ki van bontva. Nem igaz?
- Ki, de nem ittam belőle. És nem is fogok.
- Aztán meg lerakod a földre, felrúgod és tiszta alkohol lesz minden.
Erre kicsit eldurrant az agyam, ám mielőtt még megkérdezhettem volna, hogy melyik jövendőmondó kristálygömbje mutatta neki azt, hogy le fogom tenni a földre a sörösüveget és utána még fel is rúgom, a nő mellett ülő férfi felszólalt és igyekezett pártomat fogni. De eléggé sikertelenül.
A nő kijelentette, hogy azért nincs rend az országban, mert senki sem tart be semmit...
Aztán még megmutogatta a férfinek az ellenőr ruháját, hogy igenis jogosan baszogat, majd a férfi feltett egy érdekes kérdést, amire már választ nem kaptunk.:
" Ha egy megtermett roma származású ember lenne, akkor is így nekiment volna?"
Igen. Nekem is ez forgott a fejemben. Mert valószínűleg nem így történt volna.
De egy 20 éves csóri dolgozó csajjal ki lehet kezdeni. Mert úgyis el fogja viselni. Úgysem fog visszaszólni. Mert alapjában véve rendesnek néz ki. Csak van egy felbontott sör a kezében, ami szabályellenes. Így bele lehet kötni.
Tudjátok, kicsit sajnálom az ilyen embereket.
Ilyen apró, tulajdonképpen felesleges dolgon vezetik le a felgyülemlett feszültségüket. És mivel őket is tapossák, ők is taposnak tovább, elhúzzák a lehető leghosszabbra az észosztást hogy kiélvezhessék, hogy végre nem őket basszák le valamiért...
Mindenesetre szeretném megköszönni annak a férfinek, hogy pártomat fogta. Jólesett.
A nőnek meg teljes szívből kívánom, hogy én legyek a legnagyobb huligán, akivel életében összefut.

Hirdetés